Het eerste halfjaar van 2021 zit erop en was een groot succes. Juni gaat de boeken in met de hoogste omzet ooit voor mijn bedrijf MRCT! En dat in coronatijd, hoor ik jullie denken. Laat ik jullie meenemen in mijn activiteiten van het afgelopen jaar.
- Onderwijsactiviteiten LOI
Al vanaf het begin van de start van mijn bestaan als zzp’er kan ik rekenen op opdrachten van de LOI. Van het ontwikkelen van nieuwe lesmodules, het schrijven van leer- en toetsplannen tot het verzorgen van (online) klassikale lessen, alles binnen het vakgebied marketing. In de maanden januari tot en met april heb ik gewerkt als auteur aan het vormgeven van een de nieuwe module generatiemarketing. Vele mooie inzichten in de theorie en koppeling naar de praktijk zodat ondernemers in hun marketingaanpak succesvoller kunnen zijn door in de huid te kruipen van de verschillende generaties.
- Examinator NIMA
Steeds meer professionals laten zich scholen in online marketing. Dat resulteert in een duidelijke toename van kandidaten die het NIMA A Online Marketing examen willen afleggen. Als examinator voor het NIMA mocht ik op 3 examendagen, via Zoom, young professionals bevragen over hun kennis en vaardigheden op het gebied van online marketing. Prachtige businesscases zijn daar voorbij gekomen.
- ExportCanvas Coach
Vanaf januari van dit jaar heb ik maar liefst 4 ondernemers mogen coachen met hun internationale ambities. Samen hebben we in kaart gebracht waar de uitdagingen en kansen liggen in de internationale markt, die al dan niet door de corona onder druk kwamen te staan. Met behulp van het exportcanvas model heb ik structuur kunnen aanbrengen in de business activiteiten en geholpen om prioriteiten te stellen en te focussen. Zo mooi om te zien dat je door de juiste vragen te stellen aan een ondernemer er achter kunt komen wat hem of haar werkelijk drijft en dus gelukkiger en succesvoller kan maken. Twee trajecten lopen nog en de verwachting is dat na de zomer er weer 2 ondernemers met mij in zee gaan.